Podczas gdy Nick Heidfeld korzystał z KERS w dwóch pierwszych wyścigach sezonu 2009, Robert Kubica musiał sobie radzić bez Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej, ze względu na kwestie związane z wagą i balansem bolidu.
„Myślę, że KERS daje przewagę w takich sytuacjach wyścigowych, jak wyprzedzanie i obrona pozycji, a przede wszystkim start” mówi Robert.Patrząc na pierwsze dwa wyścigi sezonu, 24-letni kierowca uważa, że samochody z KERS miały większą przewagę w Malezji, niż podczas otwierających sezon zawodów w Australii.
„Dystans od startu do pierwszego zakrętu jest dużo większy, więc i przewaga wynikająca z KERS rośnie."
„Jednak już w Melbourne można było zauważyć, że KERS robi różnicę” – przyznaje Robert. „Wystarczy popatrzeć na walkę Fernando Alonso z Timo Glockiem: Fernando był o wiele wolniejszy, ale na każdej prostej używał dopalacza i Timo po prostu nie miał okazji do wyprzedzenia”.
Zespół BMW Sauber F1 pracuje nad rozwiązaniami, które sprawią, że KERS także Robertowi da przewagę. Dotychczas dość duży ciężar ciała polskiego kierowcy utrudniał odnalezienie perfekcyjnego rozłożenia masy w samochodzie i dobranie właściwego balansu jego BMW Sauber F1.09. Zespół będzie z wyścigu na wyścig podejmował decyzje o użyciu KERS.
Źródło: bmw-sauber-f1.com
08.04.2009 11:38
0
Wolałbym żeby skupili się nad pracami z dyfuzorem...
08.04.2009 11:39
0
KERS by mu mogli dawac na szybkie wyscigi jak np. Wlochy
08.04.2009 11:40
0
Chociaz tez bym wolal zeby pracowali nad tym dyfuzorem, bo jestem ciekaw czy Kubek z tym bedzie mocno cisnac ^^
08.04.2009 11:45
0
Przecież pracują nad nowym dyfuzorem - nie mają innego wyjścia. Ja jestem ciekaw kombinacji - zmieniony dyfuzor | KERS.
08.04.2009 11:46
0
BMW jest na czele stawki wsrod teamow bez dyfuzora - jakby Roberto dostal dyfuzor i kers to mysle podium by mial pewne w niemalze kazdym wyscigu... nic tylko czekac :)
08.04.2009 11:51
0
na jednym z portali przeczytałem że podobno Kubicy budują nowy bolid który ma być lżejszy o kilkanaście kilogramów dzięki czemu mógłby używać KERS-a ale czy to prawda?
08.04.2009 11:57
0
Jak mogą mu zbudować lżejszy bolid, przecież masa bolidów jest z góry ustalona? Oświeć mnie ktoś bo się zgubiłem w tym wszystkim.
08.04.2009 11:59
0
Moga zbudowac lzejszy bolid - po to zeby pozniej miec wiecej mozliwosci na dociazenie go i ustawienie balansu - to wlasnie dlatego lzejsi kierowcy maja przewage w F1
08.04.2009 12:01
0
@RaptoRi, na podstawie czego doszedłeś do takich wniosków??? @krz08 Mario T. już dawno wspominał że nad tym pracują, a odchudzenie bolidu jest jedyna sensowną możliwością by Kubek mógł używać KERSu.
08.04.2009 12:01
0
Poprostu części będą lżejsze. Przynajmniej ja sobie to tak wyobrażam. Gdy bolid będzie lżejszy domontują mu KERS i będzie jeszcze coś na balans :P
08.04.2009 12:02
0
@RaptoRi, chodzi mi o te BMW na czele stawki???? bo wg mnie to Red Bull jest najszybszy
08.04.2009 12:04
0
dać Robertowi i dopalacz i dyfuzor i dobry silnik - oby całość była sprawna....
08.04.2009 12:06
0
@jar188 w zasadzie ciezko to oceniac, na pewno Red Bull jest bardzo mocny - tutaj ocene troche utrudnia talent kierowcow. Moim zdaniem Webber jest mocniejszy od "quick" Nicka ;) natomiast Robert jest troche mocniejszy niz Vettel. Generalnie Robert jest z tej czworki najmocniejszy wiec z nowym dyfurozem i kersem powinien błyszczeć :)
08.04.2009 12:07
0
@RaptoRi, to, że BMW jest pierwsze w stawce zespołów bez dyfuzora nie znaczy, że będzie pierwsze w stawce zespołów z dyfuzorami. Też sobie pomyślałem, że jak Robertowi zmienią to będzie wymiatał, tyle, że inne zespoły też nad tym pracują.
08.04.2009 12:20
0
Zakrza zgadzam sie :D neiwiadomo komu lepiej wyjdzie przebudowanie samochodu tak aby wspolpracowal z dyfuzorem najlepiej jak to mozliwe !
08.04.2009 12:20
0
Nie kapuję. To co nie mogli od razu zrobić bolidu możliwie najlżejszego?
08.04.2009 12:21
0
Ale inni jak już pare przypadków jest nie umieją z tego kersu korzystać a Robert ma talent i jest głodny tego kersu a dodatkowy dyfuzor to już kubek będzie wymiatał
08.04.2009 12:35
0
@Orlo, podjrzewam że mało kto rozumie co BMW zrobiło za kiszkę. Może myśleli że Robert jeszcze schudnie ;)
08.04.2009 12:35
0
dobrze,samochud powinen być lwrzejsz
08.04.2009 12:43
0
@jar188, może wyrzucą mu parę zbędnych rzeczy, np silnik, przecież i tak się psuje:D
08.04.2009 12:56
0
Robert nie może już chudnąć - on czeka (nie)cierpliwie na bolid który mu pozwoli wygrywać....
08.04.2009 13:13
0
budowa nowego bolidu może być uzależniona od decyzji FIA 14 kwietnia w sprawie dyfuzorów
08.04.2009 13:17
0
To ze KERS pzy dobrze zbalansowanym samochodzie daje przewage to oczywiste,zastanawia mnie na czym bedzie polegać tzw.odchudzanie bolidu i czy nie odbije się na awaryinosci bolidu.I wyglada na to ze bolidy z KERS pala wiecej paliwa.wg. wagi w malezi Kimi miał ciezszy samochod na 2 kolka od Buttona a zjechal jako pierwszy.A co do dyfuzorow,to na pierwszy rzut oka BMW ma najbardziej podobny bolid do Brawna i wydaje się ze powinno byc dobrze
08.04.2009 13:22
0
Oczywiście że mu zbudują lekki bolid. Słyszałem że już montują plastikowe śrubki a w kołach zamiast powietrza ma być hel. Kubica musi zgolić wszystkie włosy i przed każdym wyścigiem dokładnie sie wypróżniać. To wszystko daje nam bolid lekki jak piórko i dlatego mają zamontować nawet 2 KERSY. A na poważnie to Kubica według mnie ma już stracony sezon. Bo nie da sie zbudować nowego bolidu bez dodatkowych testów a na to już nie mają czasu. Coś tam napewno wymyślą ale czołówki w tym sezonie nie dogonią
08.04.2009 13:33
0
Bo BMW bolid zrobiło z myślą o Nicku Heidfeldzie. To Niemiec miał być liderem niemieckiego teamu. Na razie miał pecha w kwalifikacjach bo ciągle trafiał na tłok na okrążeniu wyjazdowym i nie nie mógł przez to dogrzać opon
08.04.2009 15:13
0
Nie od razu Kraków zbudowano, tak i sztuką jest odchudzenie flaków bolidu, a terminy są nieubłagane, dlatego w Melbourne była wersja A, W Hiszpanii będzie wersja B, a prę wyścigów dalej będzie wersja C. To tak normalne, że nie wiem o co niektórzy kruszą kopie. Sprawa dyfuzorków jeszcze to dodatkowo skomplikowała, ale patrząc na osiągi bolidu, to wierzę w inżynierów BMW - dogonią Brawny i prześcigną RedBulla :) ___ Może na przyszłość dobrze by było posługiwać się terminem "waga minimalna zestawu/pakietu wyścigowego = 605 kg", a nie dość mylącym "waga minimalna bolidu".
08.04.2009 15:48
0
@Orlo, Kubica stwierdził że: "bez silnika jest ciężko jechać" to wywalić skrzynię;)
08.04.2009 16:33
0
Może zastosują bardzo lekkie i mocne tworzywo sztuczne.
08.04.2009 16:41
0
I tu potwierdza się prawda opisywana na zagranicznych portalach f1. Ktoś wyżej napisał, że bolidy z KERSEM palą więcej bo Kimi miał paliwa na dwa kółka więcej od Buttona. Kto powiedział, że wszystkie bolidy ważą po 605 kg? 605kg to jest masa min bolidów z kierowcą dopuszczonych do wyscigu, a bolidy z KERSEM aby były dobrze zbalansowane mogą ważyć nawet 10-15kg więcej ponad 605kg - wszystko zależne jest od masy kierowcy i wielu innych czynników. Tak więc brednią są te wszystkie wzory i wymądrzenia co niektórych, że zawsze masa bolidu z tym czy z innym z kersem czy bez to zawsze 605kg - bo tak nie jest. Więc Kimi wcale nie musiał mieć więcej paliwa tylko wraz z bolidem mógł przekraczać nieco te min 605kg, jak wiemy Kimi teź nie należy do grupy Heidfeldów jeżeli chodzi o wagę.
08.04.2009 16:50
0
A moze zrobia bolid zdalnie sterowany. Roberto w jednej rece bedzie trzymal chlodne piwko a w drugiej pilocik. I ze sie tak wyraze gitara...
08.04.2009 17:07
0
Prace nad "odciążeniem" bolidu Roberta na pewno trwają. Oby nie schrzanili przez to czegoś, co w efekcie spowolni bolid, bo wtedy może nie być za ciekawie. Co do tezy, że budują mu nowy bolid, to moim zdaniem jest to zwyczajne pieprzenie głupot. Kto do cholery buduje nowy bolid w trakcie sezonu? Przecież to nierealne. No chyba że chodzi o nowy bolid na kolejny sezon, a to już inna sprawa...
08.04.2009 19:26
0
@sivshy- zamontowanie podwójnego dyfuzora w bolidzie wymaga przebudowy prawie całej jego konstrukcji.
08.04.2009 20:13
0
peti całkowicie sie z toba zgadzam ze bolid raikkonena mógł wazyc wiecej niz minimalna waga 605kg. Tylko wydaje mi sie to troche niedorzeczne.jakieś 10 kg więcej to w Malezi strata na kołku co najmniej0.5s.i mysle ze system KERS tej straty by nie zniwelowal.jesli wazylby wiecej to tylko minimalnie
08.04.2009 21:52
0
Trzeba się zgodzić z Robertem. KERS okazało się bardzo pozyteczną "zabaweczką", dającą każdemu zespołowi, który go używa lepsze osiągi. Jestem pewien, że gdyby Ferrari, Renault, McLaren i Heidfeld nie mieli tego systemu, byliby jeszcze słabsi.
08.04.2009 21:54
0
a co do Kubicy to mam link do newsa z silnikami Kubicy...http: //f1.sport.pl/ Artykul.82+M50841e2583b.0.html
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się